Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Brynäs och Gavlerinken är i topp – enligt ny SHL-rapport

/
  • Brynäs och Gavlerinken är bäst på sociala medier enligt en ny SHL-rapport.

Gavlerinken och Brynäs får toppbetyg, i alla fall i fråga om sociala medier. I en ny SHL-rapport sticker Brynäs ut med sitt engagemang.

Annons

Forskningsledaren Christofer Laurell, ekonomie doktor, menar att "Arenorna i SHL blir allt mer digitala, och Gavlerinken är en utav de arenor som visar vägen i sociala medier".

62 061 inlägg om SHL-arenorna i Sverige på sociala medier har analyserats under grundserien och studien visar att Gavlerinken ligger bra till i engagemang i jämförelse med andra SHL-arenor.

Totalt publicerades 3 754 inlägg rörande Gavlerinken i sociala medier under seriespelet i SHL. Brynäs har också ett stort engagemang kring sin arena under hemmamatcherna. 72,7 procent av inläggen publicerades i samband med hemmamatch.

"Gavlerinken har i perspektiv till sin storlek skapat ett relativt omfattande digitalt engagemang. Här finns det även en tydlig koppling mellan arenan och hemmalaget Brynäs. Detta då 7 av 10 inlägg kring arenan publicerades i samband med hemmamatcherna, vilket är högre än de flesta andra arenor" säger Laurell i ett pressmeddelande.

Höst digitalt arenaengagemang per SHL-besök uppskattades för Hovet och tvåa kommer Scandinavium. Gavlerinken kommer trea i listan över digitalt engagemang.

Annons
Annons
Annons