Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Monopolets service-nivå har försämrats i vår stad: "Det var totalt kaos!"

"Jag har vid flera tillfällen lämnat butiken och åkt vidare till butiken i Hemlingby och ibland även till Valbo Köpcentrum.", skriver signaturen fd kund. Butikschefen svarar. Foto: Isabell Höjman / TT Bilden är tagen i ett annat sammanhang.

Annons

Försämrad service, brist på personal och långa köer har gjort så att mina tidigare trivsamma besök på vårt statliga monopol har förbytts till irritationsmoment!

 

Jag har vid flera tillfällen lämnat butiken och åkt vidare till butiken i Hemlingby och ibland även till Valbo Köpcentrum.

Den förut så trivsamma butiken i Nian har kraftigt försämrats det senaste året. Detta kan jag säga utan omsvep då jag är en frekvent kund, som gör spontan handlingar, men även mycket beställningar från special sortimentet och från andra butiker.

 

17 augusti befann jag mig i annat ärende på Nian och tänkte besöka Systembolaget och ge butiken en chans att förbättra det försämrade intrycket jag fått senaste året. Jag vände innan jag passerade grindarna. Det var totalt kaos!

Annons

Annons

 Tycker mig även se att leendena försvunnit och utbytts mot stressade miner och osäkra blickar och kommentarer mellan personalen som inte vet riktigt vad de ska göra i olika situationer!

Det var förvisso fredag, mitt på dagen, och fortfarande sommar kvar i luften så jag förstår att många Gävlebor liksom jag själv ville inhandla diverse drycker till helgen. Men då bör ju även personalstyrkan vara större på vårt monopol!

 

Stod utanför och betraktade skådespelet en bra stund och kunde konstatera att den personal som fanns på plats inte hann med vare sig kassa eller kunder på golvet som ville ha råd och hjälp med sina inköp.

 

Tycker mig även se att leendena försvunnit och utbytts mot stressade miner och osäkra blickar och kommentarer mellan personalen som inte vet riktigt vad de ska göra i olika situationer!

 

Jag vill ha tillbaka den gamla trevliga och välfyllda butiken med hög service och leende personal!

 

Fd kund

Svar:

Jag beklagar att du upplever att det skett en försämring i butiken. I Systembolagets uppdrag ingår att ge god service – det är högt prioriterat.

 

Våra butiker är bemannade utifrån de besöksmönster som vi vet att butikerna har olika dagar och tider. Ibland kanske man som kund inte ser samtliga medarbetare som är på plats i butiken. Vissa kan tillfälligt befinna sig på lagret för att hämta beställda varor eller för att hantera en kundorder, medan andra sitter i kassan eller är ute på golvet bland kunderna. Vi har alltid fokus på att ge våra kunder bra service – även om det ibland sker från lagret där vi inte syns.

Annons

Annons

 

Fredagar är, precis som du tar upp, en dag i veckan när vi har ett stort antal kundbesök i butiken.  Som kund kan du alltid be våra medarbetare i kassan eller i butiken att tillkalla mer personal.

Vi strävar alltid efter att ha en bra bemanning i kassorna och i butiken för att kunna hjälpa våra kunder på bästa sätt.

 

Carina Petersson

butikschef Systembolaget, Gallerian Nian

 

 LÄS fler insändare här:

"Jag vill tro att människornas längtan till varandra fortfarande är innerlig"

Svar om sexåring som måste pendla: "Svårt att göra folk nöjda"

 

 

Nästa artikel under annonsen

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy