Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Svar om systembolaget i Nian: Längre köer och man får leta efter personalen

"Upplever att köerna blivit längre oavsett vilken dag och tid jag kommer och även att varor saknas i hyllorna vecka efter vecka.", skriver signaturen Också fd kund. Foto: Isabell Höjman / TT

Annons

fd kund 30 augusti: Monopolets service-nivå har försämrats i vår stad: "Det var totalt kaos!"

Har alltid upplevt att det funnits personal att fråga förut. Nu får jag och andra leta personal, vänta länge på hjälp och ibland uteblir servicen helt och jag får ”klara” mig själv.

Har även varit med om att jag ska hämta ut beställda varor och inte kunnat göra det utan att leta personal, knacka på lagerdörren eller gå fram till kassan och be personalen där att hämta mina varor.

Upplever att köerna blivit längre oavsett vilken dag och tid jag kommer och även att varor saknas i hyllorna vecka efter vecka.

Annons

Har påtalat detta vid ett par tillfällen och även upplyst att varan jag söker finns i lager enligt appen, men då har ej tid funnits att ”leta bland alla varor på lagret” har svaret blivit.

Annons

Ibland har även ursäkten varit ett ”saldofel”, trots att appen visat stor mängd i lager och inte bara enstaka flaskor. Har även påtalat den dåliga servicen med personal i butiken som kan hjälpa till.

Har fått till svar ett antal gånger att det inte finns nån ”lös”när jag ”trängt”mig fram till en kassa för att be om hjälp.

Jag vet att det inte bara är jag som upplevt denna försämring. Jag har diskuterat detta med andra kunder i butiken som varit där i samma ärende som mig, letat personal och blivit besviken på servicen.

Vill påpeka att det inte handlat om lunchtider eller fredag eftermiddag, då vet jag att butiken nästan alltid är full av kunder, utan den här försämrade servicen upplever jag är oberoende av dag eller tidpunkt på dagen!

Jag vet att det inte bara är jag som upplevt denna försämring. Jag har diskuterat detta med andra kunder i butiken som varit där i samma ärende som mig, letat personal och blivit besviken på servicen.

Detta är även ett diskussionsämne bland mina dryckesintresserade vänner!

 

Också fd kund

LÄS fler insändare här:

Undersköterskor om den försämrade arbetsmiljön: "Vi känner oss uppgivna"

Svar om skolskjuts: "Det har inget med byskolornas nedläggning att göra"

Nästa artikel under annonsen

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy