Annons

Annons

Annons

Gävle växer

Måltid i mörker ska sälja in Gävles nya stadsdel – här är udda reklamen för Godisfabriken

Videoklipp av sociala samspel som skapar känslor, blandat med experiment som fokuserar på integration och motverkan av fördomar. Så beskriver Tina Wilhelmsson, kommunikationschef på Gavlegårdarna, Godisfabrikens nya marknadsföring.
– Vi vill skapa möjligheter att mötas, säger Tina Wilhelmsson.

Text: 

Annons

Den fjärde februari lanserade Gavlegårdarna den nya hemsidan som ska innehålla fortlöpande information om Gävles nytilltänkta bostadsområde i stadsdelen Brynäs, som fått namnet Godisfabriken. På den nya hemsidan presenterades bland annat en reklamfilm som förvånansvärt nog inte innehöll några klipp från Gävle, eller hur den nya stadsdelen kommer att se ut. Istället användes filmklipp från den amerikanska bildbyrån Shutterstock. Tina Wilhelmsson är kommunikationschef på Gavlegårdarna, en av sju byggherrar som tänkt bygga den nya stadsdelen, och menar att reklamfilmen istället ska visa på visionen av bygget.

0 kren månad

Läs vidare med Digital!

Läs för 0 kr i en månad – därefter tills vidare 129 kr/månad. Ingen bindningstid.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digitalpaketet

  • Alla lokala nyheter på vår sajt och nyhetsapp.
  • Läsarshoppen med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan