Annons

Annons

Annons

Annons

Kulturen - Ett år med corona

Nu är det nätet som gäller på allvar för att nå ut – Gävlebaserad företagstrio går ihop i nytt initiativ

"Show must go on" sjöng Queen. "Show must go online" lägger den här Gävletrojkan till. För trots krisen menar de att alla måste nå ut med sina budskap även i fortsättningen. Det gäller allt från företag och offentlig sektor till artister som livnär sig på konserter eller andra inom kultursektorn. Under onsdagen ligger de bakom sändningen av den digitala Ung företagsamhet-mässan i Stora gasklockan.

Michael Tebinka, Baringo, Robert Berglund, Center Stage, samt Andreas Jakobsson och Mikael Wallgren på Jamback Media har skapat initiativet The Show Must Go Online. Tebinka var precis aktuell då han vann pris för kortfilmen "Blackout"på filmfestivalen ARRI Unspoken Nordic Challenge,

Bild: Nils Palmeby

Annons

Ursprungsidén till The Show Must Go Online var det Robert Berglund med scenteknikföretaget Center Stage som knäckte. Idén togs vidare under sen lunch med Michael Tebinka som jobbar på kommunikationsbyrån Baringo. De fick sedan med sig den visuella byrån Jamback Media i initiativet de har valt att kalla The Show Must Go Online. Deras kunderna är vanligtvis allt från Folkteatern till Sandvik och när coronakrisen kom såg de en möjlighet att erbjuda en gemensam plattform.

Läs vidare med Digital!

8 kri veckan i 8 veckor

Läs dina lokala nyheter för 8 kr/vecka i 8 veckor - du betalar 32 kr/månad. Därefter tillsvidare 129 kr/månad.

Ingen bindningstid. Säg upp när du vill.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digitalpaketet

  • Alla lokala nyheter på vår sajt och nyhetsapp.
  • Läsarshoppen med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.
Till toppen av sidan