Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Gävle

Insändare
Insändare + Svar direkt: Vart tog tryggheten på Öster vägen, Gavlegårdarna?

Detta är en insändare.Åsikterna är skribentens egna.

Entrédörr där småstenar skjuts/kilas fast i listen för att dörren inte skall kunna stängas och därmed vara låst. Foto: Privat

Annons

Efter den 1 juni så vart entrédörrarna låsta dygnet runt på Öster och det är givetvis kanon. Men sen finns det individer i den fastigheten där jag bor som inte kan låta bli att lägga entrémattan som spärr eller stoppa stenar längst ner som de inte vill skall upptäckas så lätt, se bifogade bilder!

Häromkvällen när dörren var låst, knackade på glaset och en yngling i 15–18-årsåldern viftade att jag skulle öppna, frågade om han inte hade dörrtagg, men se det hade han inte. Personen ifråga springer väldigt ofta ut och in, helst sent på kvällar och nätter och ställer då upp entrédörren som får stå öppen resten av kvällen/natten. Då förstår ni resultatet av detta, folk som springer och rycker i lägenhetsdörrar och vill ta sig in! Personen ifråga bor i en lägenhet med flera andra individer.

Annons

Ringer man Gavlegårdarna så möts man av en nonchalant kundtjänstmottagare som inte alls vill koppla samtal till områdesförvaltaren eller nån annan man vill ha tag på. Då kan man fråga sig om kundvänligheten hos Gavlegårdarna har sprungit bort under pandemin, för ställer man en fråga till deras utepersonal så får man svaret att man skall mejla.

Annons

Går det inte alls att ringa till Gavlegårdarna längre? Det kan vara så att man har lättare att prata än att skriva, för det är helt olika sätt på att kommunicera på. Och om jag inte minns fel så är det väl "A & O att kunna kommunicera på rätt sätt", för att lösa eventuella brister och fel.

Klas

SVAR DIREKT:

Hej!

Det är glädjande att du tycker det är bra att vi låst porten till ditt hus. Precis som du själv är inne på så finns goda grunder till det. Trygghet och trivsel är prioriterade frågor för våra hyresgäster och för oss.

Att någon ”kilar upp” dörren är självklart inte bra, det är inget vi vill se. Men jag tror också att du har förståelse för att det är omöjligt för en fastighetsägare att ansvara för att det aldrig händer.

Därför är det jättebra att du som boende hjälper till och ser till att dörren går i lås. Precis som vi gör när vi är ute och jobbar eller har tillsyn ute i våra bostadsområden. När vi tillsammans hjälps åt, då kan vi också skapa bästa möjliga boendemiljö.

Är problemet återkommande kan du alltid kontakta vårt Kundcentrum, så ser vi till att boendeförvaltaren i området får veta det. Känner du att problemet utvecklas till en störning ska du ringa vår Trygghetsjour på 026-17 28 20. Dit kan du ringa dygnet runt.

Annons

Avslutningsvis är det naturligtvis tråkigt att du upplever vårt bemötande negativt. Jag är övertygad om att våra medarbetare alltid gör sitt yttersta, men jag vill samtidigt vara tydlig med att vi inte kopplar kunder som ringer till oss, direkt till en förvaltare som är ute och jobbar. Kundcentrum tar emot information från dig som hyresgäst, för att sedan fatta beslut om vem som har bästa förutsättningar att hjälpa till. Vi behöver ha det så för att kunna ge bästa möjliga service och utföra vårt arbete på ett bra sätt.

Med vänlig hälsning

Klas Uppvall, Kundcentrumchef, Gavlegårdarna

Nästa artikel under annonsen

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy