I söndags bestämde jag mig sent för att gå och se Brynäsdamerna på Monitor ERP Arena. Gick in på webbsidan för att kolla om det fanns biljetter kvar då jag läst att man skulle öppna upp fler sektioner på grund av publikintresset.
Vid beställning av biljetter visade hemsidan slutsålt/utsålt på sittplats, men att det fanns biljetter till Skybar. Väl sittande uppe vid taket i Skybar förundrades jag över alla tomma platser på sittplats på de sektioner jag kunde överblicka.
Annons
Annons
LÄS MER:
Brynässtjärnan tillbaka för att jaga guldet
"Här sätter Brynäs alla tiders publikrekord i SM-finalen"
Jag önskar en förklaring till detta. Är publikrekord och antal sålda biljetter samma sak även om mängder av platser står tomma?
Skywalker
SVAR DIREKT:
Vad roligt att du var på plats i söndags! Intresset för våra finaler var stort och bara under de sista två dygnen sålde vi 2 000 biljetter.
Det finns många anledningar till att människor inte väljer att använda sina biljetter. I en del fall har våra partners köpt biljetter till sina anställda och delat ut. Utdelningen sker då lite mer utom vår kontroll än de lösbiljetter vi säljer i övrigt. Det kan medföra att en försäljning av säg 50 biljetter gör att endast 20 personer fyller platserna, vilket kan skapa luckor. Vi upplever dock själva att det var färre såna luckor än vi befarade och att intresset för matchen var väldigt stort.
Nu håller vi tummarna för att det blir en femte och avgörande SM-final på torsdag. Då siktar på en helt utsåld arena.
Allt gott
Peter Liljegren Appelquist, tf. kommunikationschef, Brynäs IF