Annons

Annons

Annons

Uppsala län

Skutskärsbor har inte fått elräkning på flera månader – så svarar Vattenfall

Ett antal boende i Skutskär och Tierps kommun har under ett par månaders tid inte fått någon elräkning. Enligt Vattenfall beror problemen på att man byter ut elmätare i många hushåll. Men även kunder som inte har fått någon ny mätare ska ha drabbats av räkningskrånglet.

Text

Annons

En av Vattenfalls kunder i Skutskär skriver i en lokal Facebookgrupp att de inte fått någon elräkning sedan i september. När de kontaktat Vattenfall har svaret blivit att man ska skapa ett kundärende och återkomma, något som inte ska ha skett förrän efter flera påtryckningar från kundens sida. Då ska svaret från Vattenfall ha blivit att man inte vet säkert när fakturan kommer.

0 kren månad

Läs vidare med Digital!

Läs för 0 kr i en månad – därefter tills vidare 149 kr/månad. Ingen bindningstid.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digitalpaketet

  • Alla nyheter på arbetarbladet.se
  • Nyhetsappen med pushnotiser
  • Nyhetsbrev med senaste nytt

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan