Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Angående ”det arbetarfientliga partiet”

Annons

Jag vill bara berätta om ”det arbetarfientliga partiet", som sossen Anna Norling uttrycker sig i en debattartikel.

Hur kan sossarna i Landstinget (regionen) tillåta att färdtjänsten inom länet utförs av icke kollektivanslutna taxiföretag? Så gott som alla företag inom Taxi i Gävleborg är inte organiserade och har förare, som trots tio timmars arbetsdag, kommer upp i en lön på 90 kronor i timmen i genomsnitt. Trots att vi har ansvar för handikappade skolbarn, sjuka människor, handikappade äldre, demens sjuka och dessutom ska vi köra på kortast möjliga tid mellan Punkt A till Punkt B. Exempelvis ska vi från att lämnat en kund på Trumslagarvägen i Bomhus köra till sjukhuset på 3 minuter, en sträcka på 8 kilometer med trafikljus och gatuarbeten, vem klarar det i laglig fart? Normal tid vid lågtrafik tar det cirka tio minuter i laglig hastighet. Vid Högtrafik tar det cirka 15-20 minuter, med köer vid trafikljusen eller cirkulationsplatserna. Varför gör inget något åt maktmissbruket som sossarna ägnar sig åt? Polisen skall få drygt 2,7 miljarder extra!

För två veckor sedan orerade sosseledaren om att: "Det finns inga som helst problem inom Polisen” Oj, vad faslig snabbt problemen har kommit.. eller lever sosseledaren i en annan överbeskyddad värld? Samma sak med järnvägen… Inga problem förra veckan.... Men denna vecka är det stora problem, problem som har funnits i 22 år allt sedan gamla Banverket drogs in och såldes på Socialdemokraternas altare.

I Sverige i dag finns ett parti som ägnar sig åt folket och det är Sverigedemokraterna.

Förare inom färdtjänsten

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare