Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Brynäs och Gavlerinken är i topp – enligt ny SHL-rapport

Gavlerinken och Brynäs får toppbetyg, i alla fall i fråga om sociala medier. I en ny SHL-rapport sticker Brynäs ut med sitt engagemang.

Annons

Forskningsledaren Christofer Laurell, ekonomie doktor, menar att "Arenorna i SHL blir allt mer digitala, och Gavlerinken är en utav de arenor som visar vägen i sociala medier".

62 061 inlägg om SHL-arenorna i Sverige på sociala medier har analyserats under grundserien och studien visar att Gavlerinken ligger bra till i engagemang i jämförelse med andra SHL-arenor.

Totalt publicerades 3 754 inlägg rörande Gavlerinken i sociala medier under seriespelet i SHL. Brynäs har också ett stort engagemang kring sin arena under hemmamatcherna. 72,7 procent av inläggen publicerades i samband med hemmamatch.

"Gavlerinken har i perspektiv till sin storlek skapat ett relativt omfattande digitalt engagemang. Här finns det även en tydlig koppling mellan arenan och hemmalaget Brynäs. Detta då 7 av 10 inlägg kring arenan publicerades i samband med hemmamatcherna, vilket är högre än de flesta andra arenor" säger Laurell i ett pressmeddelande.

Höst digitalt arenaengagemang per SHL-besök uppskattades för Hovet och tvåa kommer Scandinavium. Gavlerinken kommer trea i listan över digitalt engagemang.