Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Föreningstävling ska stärka Hofors som varumärke

I ett försök att stärka Hofors kommun som varumärke utlyser nu Entré Hofors en tävling där kommunens föreningar har chans att vinna 15 000 kronor.

Annons

LÄS OCKSÅ: Entré Hofors tar hjälp av allmänheten för att forma framtidens Bessemerfest

Den första januari 2016 tog Entré Hofors över ansvaret för kommunens kommunikation utåt samt besöksnäringen. I samband med det har de nu utlyst en tävling bland kommunens föreningar.

Meningen är att tävlingen ska belysa och marknadsföra Hofors kommun på ett positivt sätt, bland annat genom hashtaggen #visesihofors och den vinnande föreningen får 15 000 kronor.

– Då föreningar är en otroligt viktig del av kommunen och vårt ansikte utåt är det viktigt att stimulera och visa uppskattning till det arbete de gör, säger Katarina Borbos, kommunikation- och turismutvecklare på Entré Hofors i ett uttalande.

Under 2017 års idrottsgala kommer vinnaren att prisas.

LÄS OCKSÅ: Hon ska få folk att turista i Hofors