Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Föreningstävling ska stärka Hofors som varumärke

I ett försök att stärka Hofors kommun som varumärke utlyser nu Entré Hofors en tävling där kommunens föreningar har chans att vinna 15 000 kronor.

Annons

LÄS OCKSÅ: Entré Hofors tar hjälp av allmänheten för att forma framtidens Bessemerfest

Den första januari 2016 tog Entré Hofors över ansvaret för kommunens kommunikation utåt samt besöksnäringen. I samband med det har de nu utlyst en tävling bland kommunens föreningar.

Meningen är att tävlingen ska belysa och marknadsföra Hofors kommun på ett positivt sätt, bland annat genom hashtaggen #visesihofors och den vinnande föreningen får 15 000 kronor.

– Då föreningar är en otroligt viktig del av kommunen och vårt ansikte utåt är det viktigt att stimulera och visa uppskattning till det arbete de gör, säger Katarina Borbos, kommunikation- och turismutvecklare på Entré Hofors i ett uttalande.

Under 2017 års idrottsgala kommer vinnaren att prisas.

LÄS OCKSÅ: Hon ska få folk att turista i Hofors

Annons