Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

GIF satsar hårt – på marknadsföring

När Gefle IF jobbar för ett nytt allsvenskt kontrakt väljer föreningen också att profilera sig utåt. Två helsidesannonser i Gävletidningarna i tisdags syntes i alla fall ordentligt.

Annons

– Om det är ett illa valt tillfälle får vi väl se. Men vi har ju legat lågt tidigare, säger GIF:s fotbollsordförande Leif Lindstrand.

När Gefle IF nu förmodligen står inför en omorganisation där de olika sektionerna kommer att bilda en alliansförening – ett extra årsmöte kommer att ta beslut i den frågan – slår fotbollen på stora trumman.

– Med tanke på att det kommer att hända saker väljer vi just den här tidpunkten.

– Vi vill profilera oss och visa vad vi står för. Det kommer också en uppföljning med ytterligare två annonser, säger Lindstrand.

Just nu startar också marknadsavdelningen jobbet inför nästa år.

– Det här är för att ge dom en kick framåt också. Vi har tidigare legat lågt men nu känner vi att det är dags att tala om vad vi vill.

GIF har tagit hjälp av en reklambyrå för att plocka fram den här profileringen och läsarna av lokaltidningarna kommer att få ytterligare två annonser att studera lite extra.

– Vi har också en ny hemsida på gång som vi gärna ser att folk går in och tittar på, säger Lindstrand avslutningsvis.

Mer läsning

Annons