Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Arbetarbladet i ny kostym - vad tycker du?

/

Nu tar vi på oss vår nya höstkostym.

Moderiktig tycker vi själva, ljus i grundtonen men ändå färgstark. Och med utstickande detaljer som fångar blicken, den röda punkten är ett återkommande inslag.

Annons

Det är alltså dags att presentera Arbetarbladet i ny design. Det var ett tag sedan vi senast fräschade upp oss utseendemässigt. Dagens tidning är resultatet av en årslång genomgång där stilval, upplägg och disposition har stötts och blötts i vår projektgrupp.

Utgångspunkten har varit att modernisera utseendet och tilltalet, underlätta er läsning med större variation och fler ingångar och använda en konsekvent färgskala som gör det lättare att hitta i tidningen.

Varsamhet i förändringsivern har varit ett viktigt ledord i processen. Efter läsarundersökningar och panelsamtal tror vi oss veta att våra trogna läsare trivs väldigt bra med sin tidning. Upplägget med två ryggar som vi lanserade för två år sedan fick ju efter en inkörningsperiod ett bra gensvar , den modellen fortsätter vi alltså med. Avdelningarna i tidningen hittar ni också på de platser ni är vana vid.


På omslaget till dagens tidning hittar ni alla Arbetarbladets medarbetare, reportrar, fotografer, redigerare och redaktörer. Det finns en tanke med den presentationen, ni ska veta vilka vi är och hur ni kan komma i kontakt med oss. Relationen mellan läsarna och redaktionens medarbetare är nämligen hela grunden för vår verksamhet. Det ska inte handla om en envägskommunikation där vi skriver och ni läser utan om ett samtal: Ni ger oss idéer, tips och infallsvinklar, vi prioriterar, analyserar och utvecklar, ni kommenterar det vi kommit fram till. Det är på ert uppdrag vi gör Arbetarbladet.

I dag vill vi förstås väldigt gärna ha era reaktioner på ”nya” Arbetarbladet. Vid lunchtid finns vi ute på gatorna i Gävle och Sandviken och några andra platser med en tidningsbunt under armen. Grip chansen att föra fram dina synpunkter.

Eller skriv din synpunkt som en kommentar till den här artikeln!

Ni kan naturligtvis också använda våra andra kontaktkanaler: Nyhetschefen nås på 026-15 93 02 eller mejla till redaktionen@arbetarbladet.se.

Vi ses på sta´n!

Sven Johansson
chefredaktör
Tel. 026-15 93 98
sven.johansson@arbetarbladet.se

Mer läsning

Annons