Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

”Driftproblem ligger bakom”

Driftstörningar under sommaren och hög belastning på kundcentret.
Det är marknadschefen Bo Wigstrands förklaring till problemen med ePhone i Gävleområdet.

Annons

Bo Wigstrand beklagar situationen och säger att just Gävleområdet drabbades av driftstörningar till och från under någon vecka i början av juli. När han kontrollerar Ankis ärende upptäcker han att hon inte alls överskridit någon kreditgräns.

– Det låter konstigt att hon fick det meddelandet, säger han.

Enligt honom var ePhones kundtjänst överbelastad i juli på grund av driftstoppet och hann inte svara på alla samtal. Han säger att alla abonnenter fått besked om störningen via epost och fått avdrag på sina fakturor.

Måste Anki Ekström betala 79 kronor trots att hon aldrig kunnat ringa?

– Enligt våra uppgifter har hon använt telefonen 5 juli. Men om en kund inte haft tillgång till telefon och felet berott på oss gör vi avdrag, säger Bo Wigstrand.

Anki nekar bestämt till att hon kunnat ringa ett enda samtal.

– Och något mejl om störningar har jag inte fått, säger hon.

Mer läsning

Annons