Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Gävlekillens finurliga annons prisas i reklamtävling

/
  • Gävlekillen Hugo Wallmo och Evelina Rönnung gjorde succé med sin Ikea-annons där de hälsade prins Oscar välkommen till världen.   Nu prisas de i reklamtävlingen Guldägget med Kycklingstipendiet.

Gävlekillen Hugo Wallmo och Evelina Rönnung gjorde succé med sin Ikea-annons där de hälsade prins Oscar välkommen till världen.
Nu prisas de i reklamtävlingen Guldägget med Kycklingstipendiet.

Annons

Kreatörsteamet Hugo Wallmo och Evelina Rönnung har går sista terminen på reklamskolan Berghs. Redan innan examen har de lyckats ta reklam-Sverige med storm.

Det var i mars som deras Ikea-annons för med en grattishälsning till de nyblivna föräldrarna kronprinsessan Victoria och prins Daniel fick stor spridning.

Nu har de prisats med Kycklingstipendiet på reklamgalan Guldägget.

LÄS MER: Gävlekillens smarta hälsning till nyfödda prinsen gjorde succé i reklambranschen

I motiveringen skriver juryn:

"Trots att de knappt lämnat skolbänken visar de redan hur man bryter både kreativa och innovativa gränser. Genom att förena sina starka idéer med ny teknologi lyckas de skapa kampanjer som får vilken reklamsenior som helst att känna sig som reklamstofil. Med en så stark mapp i så ung ålder är juryn övertygad, den här duon kommer lyckas göra reklamstordåd de närmsta åren." 

LÄS OCKSÅ: Hugo Wallmo om andraplatsen i Småstjärnorna: "Då var det jättestort" (2011)

Gävlekillen Hugo Wallmo, 22, och Evelina Rönnung, 24, går sista terminen på det tvååriga reklamprogrammet hos ansedda Berghs School of Communication.

De träffades när båda studerade på Borgarskolans medieprogram. Evelina, som flyttat till Gävle för att plugga på Borgis, gick två årskurser över Hugo.

Uppdraget gjorde de hos Åkstam och Holst där de jobbar halvtid vid sidan om studierna och var det första jobb som någon av dem fick publicerat.

Mer läsning

Annons