Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Hennes nyinköpta bil startade inte – kräver ersättning

Kvinnan från Gävle körde den nyköpta bilen hela vägen hem från bilföretaget i Stockholm. Men dagen därpå ville den inte starta. Nu anmäler kvinnan företaget till Allmänna reklamationsnämnden.

Annons

Problemen visade sig redan vid provkörningen, då den begagnade bilen inte startade. Enligt försäljaren berodde det på att bilen inte hade körts på länge. Startkablar togs till hjälp, och kvinnan körde därefter 20 mil utan problem.

Men dagen därpå fick kvinnan återigen problem med att starta bilen. Det visade sig också att de parkeringssensorer som skulle finnas antingen saknades eller var trasiga.

Kvinnan anmäler nu företaget till Allmänna reklamationsnämnden med kravet att företaget ska ordna nya parkeringssensorer samt ersätta kostnaden för det nya batteriet.

"Personligen tycker jag att om man säljer en bil så går man igenom bilen noggrant och ser till eventuella fel", skriver hon i sin anmälan.

Mer läsning

Annons