Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Klagomål på ePhone fortsätter

Klagomålen på ip-telefonin som erbjuds av ePhone fortsätter.

Anki Ekström i Gävle är fly förbannad över att fakturor fortfarande dimper ner i brevlådan trots att hon aldrig kunnat använda abonnemanget.

– Jag tänker inte betala en krona, säger hon.

Annons

Arbetarbladet berättade 7 augusti om att Konsument Gästrikland fått flera samtal om dagen från upprörda kunder som varit missnöjda med ePhone, som levererar ip-telefoni via bredbandsnätet. Bland dem fanns Peter Widebäck, vars mammas telefon slutade fungera i tre veckor.

Anki Ekström känner igen sig i problemen. Hennes abonnemang skulle börja gälla 1 juli. Men första dygnet hördes bara ett klickande i luren. När hon dagen därpå fick kopplingston och skulle ringa sitt första samtal möttes hon av en röst som meddelade att abonnemanget var spärrat på grund av överskriden kreditgräns. Hon försökte på nytt, men samma sak upprepade sig.

– Jag började ringa ePhone från min mobil men de var helt omöjliga att få kontakt med.

Hon skickade flera mejl och fick besked om att ärendet var mottaget. Sedan bara tystnad.

När hon gjort ett tiotal kontaktförsök ledsnade Anki. Hon gjorde en skriftlig uppsägning, lade med fakturan hon fått och betalade för att skicka brevet rekommenderat. Något svar kom inte, däremot en påminnelse från inkassobolaget Gothia, med extra avgift.

Anki bestred fakturan i ett nytt rekommenderat brev. Trots detta fick hon i onsdags ytterligare en faktura från Gothia. I den var beloppet sänkt med en ”driftavbrottskompensation”. Slutsumman landade på 79 kronor.

– Men det är väl snarare jag som ska ha betalt för alla extra kostnader via mobilsamtal, säger Anki Ekström.

Hon har nu bytt tillbaka till sin tidigare leverantör Glocalnet.

– I går fick jag inkopplingen klar. Då hade jag varit utan hemtelefon i nästan fem veckor, säger hon.

Mer läsning

Annons