Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Lotta Sjöberg blev årets Employer Branding Manager

/
  • Lotta Sjöberg prisades för sitt arbete. Bilden är tagen vid ett tidigare tillfälle.

Under onsdagskvällen prisades Lotta Sjöberg på Berns i Stockholm. Hon kammade hem förstaplatsen i kategorin Employer Branding Manager inom offentliga arbetsgivare. Priset delades ut av företaget Universum.

Annons

Lotta Sjöberg jobbar på Lantmäteriet i Gävle. Där jobbar hon med Lantmäteriets arbetsgivarvarumärke, så kallad Employer Branding. Jobbet handlar om att förmedla en positiv bild av företaget som arbetsgivare.

I augusti förra året uppmärksammade Arbetarbladet att Lotta Sjöberg nominerats till priset Employer Branding Manager av företaget Universum Communication.

Och hon vann!

På onsdagskvällen tog hon emot utmärkelsen på Berns i Stockholm. I motiveringen nämns hennes engagemang och starka driv.

En aspekt av Lotta Sjöbergs arbete är att besöka skolor för att i tidig ålder väcka intresse för vad man gör på Lantmäteriet.

– Idag är det en sådan jakt på talanger och då krävs det att man som arbetsgivare gör något extra och kliver fram för att synas i mediebruset. Då är det personliga mötet viktigt, säger Lotta Sjöberg på Lantmäteriets hemsida.

Redan i höstas, då hon blev nominerad, hade Lotta Sjöberg en bra magkänsla om sina chanser att vinna.

– Vi har gjort så mycket bra det senaste året och har märkt ett stort intresse. Jag hoppas att jag kommer vinna, sade hon då till Arbetarbladet.

Enligt en undersökning som Universum har gjort placerar ingenjörsstudenter Lantmäteriet bland topp 30-arbetsgivare att jobba för.

Nu vet vi att en anledning till det finns i Gävle.

Mer läsning

Annons