Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Nu går Brynäs för halva priset

/
  • UT MED DET GAMLA. Håkan Westergren, Brynäs-shopen, ser fram emot att fylla butiken med nya kläder och presentartiklar. Allt med Brynäs-loggan eller i Brynäs-färger förstås.

Just nu rear Brynäs-shopen ut alla kläder och andra prylar med Brynäsloggan på för halva priset.

Där går att fynda till exempel lakan, nappar (!), väskor, jackor, tröjor allt i Brynäs-färger förstås. Det finns till och med en fågelholk!

Annons

Helst ska butiken vara tom på varor på fredag kväll. För i början på nästa vecka görs butiken om inför den nya kollektionen av kläder och presentartiklar som ska packas upp.

Brynäs har nämligen bytt varuleverantör och nu är det ett lokalt företag, Industriprofil, som under två år framåt ska står för det mesta av shoppens utbud av kläder och souvenirer.

– Eftersom Brynäs vill vara ett regionalt lag så försöker vi jobba med de företag som finns här, säger marknadsdirektör Sven Engwall hos Brynäs IF.

I fem år har föreningen haft ett avtal med ett Örebro-baserat företag, som förutom att leverera kläder och andra varor även skött webb-försäljningen åt Brynäs-shopen.

Nu blir det i stället ett lokalt företag som ska leverera varorna och försäljningen på webben kommer Brynäs-shopen att ta hand om i egen regi.

– Det känns kanonbra att vi kan sköta om allting härifrån, säger Håkan Westergren, föreståndare för shopen.

Han berättar att Brynäs bildat en grupp som arbetar fram vilka profilkläder och presentartiklar som man ska satsa på, bland annat kommer man att bredda klädsortimentet, speciellt när det gäller damer och barn.

– Det blir ett lyft! Det kan bli hur bra som helst, säger Håkan Westergren belåtet.

Industriprofil är en av Brynäs sponsorer, en så kallad bronspartner. Det innebär att företaget sponsrar Brynäs med minst 30 000 kronor per säsong och i gengäld får VIP-status och VIP-parkering och kan delta i Brynäsgolfen.

Mer läsning

Annons