Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

”Så kan det inte få vara”

Först ville SJ inte hjälpa Lars-Göran Wadén. Sedan skulle de fixa personal till stationsliften.
Nu betalar de resan från Bomhus till Bosön i Stockholm, en sträcka på 400 kilometer tur och retur.

Annons

På onsdag förmiddag får Arbetarbladet tag på SJ:s presschef Dag Rosander och förklarar problemet.
– Så kan det inte få vara, säger han.
Rosander återkommer några timmar senare och ger ett telefonnummer som Lars-Göran ska ringa innan han kliver på tåget.
– Såklart ska det fixa sig. Förmodligen skickar vi dit en person som kan hjälpa honom på plats. Det är få personer som berörs av det här, men de är inte oviktiga på något sätt.



Under tiden har Lars-Göran fått ett samtal från SJ – han får åka taxi till Stockholm på lördag.
Är det taxi som gäller alltså?
– Så här är det: vi använder de manuella liftarna så långt som vi har möjlighet. Om det inte fungerar av någon anledning så blir det taxi. Fokus måste ligga på att resenären kommer fram, även om det innebär extra besvär, säger Dag Rosander.



– Jajamensan. Det löser vi.
När fungerar liftarna ombord på X2000?
– Senast sista mars räknar vi med. Tills dess använder vi oss av stationsliftar på alla tågstationer i Sverige.

Mer läsning

Annons