Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

”Vi tar det pris vi tar”

– Det är kunden som lurar oss om hon inte betalar.


Det menar Mats Lundqvist, som ansvigt för den skandinaviska marknaden på Trademark Eastview.

Annons

– Vi är ett företag som sysslar med varumärkesskydd, säger Mats Lundqvist och uppger att han sitter på ett kontor i London trots att numret han nås på är ett Stockholmsnummer.

Han känner inte till processen mot Annelen Kusmic, men när Arbetarbladet förklarar vad hon utsatts för hävdar han att det inte är metoder som företaget använder.

– Det är kunderna som kommer till oss och vill ha hjälp med varumärkesskydd.

– Det kan jag inte svara på, men det kan nog hända att handläggarna gör det i enskilda fall.

Mats Lundqvist förnekar dock att Trademark Eastview pressar småföretagen genom att säga att deras företagsnamn är hotade.

– Vi säljer en tjänst och den utför vi omedelbart. När man ingått ett avtal med oss startar en process. Alla samtal spelas in för att det ska bli klart med betalningsansvaret.

– Vad kostar en hink vatten? En svamp och lite tvättmedel? Och vad tar mackarna för en biltvätt? Vi tar det priset vi tar.

Trademark Eastview är ett av företagen som finns med på Svensk Handels varningslista för oseriösa företag.

Mer läsning

Annons