Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Krav på handbok över utbudi Hofors

Marknadsföring var ledordet på måndagens fullmäktigedebatt i Hofors.


– Kommunen borde göra en handbok för vad som finns att göra i Hofors, föreslog Pär Åslund för Folkhemmet.

Annons

Hofors kommun har så mycket mer än vad folk känner till. Därför är kommunens viktigaste punkt för att växa och utvecklas att marknadsföra sig bättre. Det var alla partier eniga om vid gårdagens politiska debatt om lokalt utvecklingsprogram. Under den första av två debattkvällar diskuterade kommunfullmäktige hur orten ska behålla eller öka invånarantalet, vad som behöver göras för att utveckla kommunens boende, för unga likväl som för gamla och hur näringslivet kan stimuleras för att växa.

– Jag vill peppa för Faluvägen. Nu när nya E 4 mellan Uppsala och Gävle är färdig är det fler som tar den här vägen på skidsemestern. Använd det för att locka hit nya företagare, sade Hans Backman, fp.

Marie-Louise Dangardts, s, replik var att det är precis det som är planen.

– Det är också en av anledningarna till att vi vänder på centrum, så att det är framsidan som möter dem som kommer från riksväg 80.

Ziita Eriksson, m, tog gång på gång upp bristen på bostäder som allt mer drabbar Gävle.

– Det ska vi utnyttja, vi måste göra reklam för Hoforshus i andra städer.

Hon och många med henne tryckte även på vikten att förbättra Hoforshus hemsida.

Att Hofors måste synas mer utåt var alltså det stora budskapet från alla håll på gårdagens möte.

– Syns du inte finns du inte. En miljon i marknadsföringsbudget, det tror jag inte vi kommer långt med, sade Alf Persson, m.

– Alla Hoforsbor måste vara ortens ambassadörer, tyckte Dangardt.

Mer läsning

Annons