Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Flaskpost ska locka besökare till Högbo

/
  • hoppas på besök. Hotelldirektören Tomas Lindqvist visar upp flaskposten som skickats ut till 300 Uppsalaföretag som Högbo Brukshotell nu hoppas ska komma på besök. Redan i dag ska säljteamet, sett på bilden från vänster: Renate Sundquist, Tina Entian och Susanne Hansson, åka till Uppsala för dela ut reklamprodukter och klä in alla Uppsalas cyklar i gröna sadelskydd med reklam för hotellet.

Många företag satsar på nya sociala medier som Twitter och Facebook.

Högbo Brukshotell gör tvärtom och skickar nu flaskpost till konferens­kunder.

– Vi tror att en vacker glasflaska sticker ut bland reklamutskick, säger hotelldirektören Tomas Lindqvist.

Annons

I dagarna får 300 Uppsalaföretag flaskpost från Högbo Brukshotell.

– Först tänkte vi kasta i Fyrisån, men vi vill ju inte skräpa ned så nu har vi adresserat dem, säger Lindqvist och berättar att tanken med den annorlunda försändelsen är att marknadsföra hotellet bland både nya och gamla kunder.

– Vi tror att kunderna verkligen öppnar reklamutskicken om de kommer i en fin glasflaska i stället för ett mejl.

I flaskan ligger ett brev med information om anläggningen, ett fint erbjudande till företagen och en tävling som är öppen för alla som vill skicka en hjärtlig hälsning till någon.

Förutom flaskposten kommer Högbo Brukshotells säljteam åka till Uppsala under fyra fredagar, med start i dag, för att sprida kampanjen genom att dela ut mössor och paraplyer.

– Och när det blir is på rutorna ska vi skrapa bilrutor åt folk och dessutom bombardera cyklar med gröna reklamsadelskydd, berättar säljaren Tina Entian.

– Från Uppsala är det nära och framför allt enkelt att ta sig till Högbo, så vi tror att det finns en stor marknad för oss bland företagen i Uppsala, säger hotelldirektören Tomas Lindqvist om valet av stad.

Mer läsning

Annons