Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

”Hyresgästerna är viktigast för oss”

/
  • Det handlar framför allt om rutiner, rutiner som inte fungerar. Det menar Sandvikenhus vd Patrik Skoglund efter Arbetarbladets artiklar om bolagets hyresgäster som fryser i sina lägenheter.

Det handlar framför allt om rutiner, rutiner som inte fungerar. Det menar Sandvikenhus vd Patrik Skoglund efter Arbetarbladets artiklar om bolagets hyresgäster som fryser i sina lägenheter.

Annons

Men någon ekonomisk kompensation till hyresgästarna kan han inte utlova.

Inget gehör

Arbetarbladet har berättat om Sandvikenshus hyresgästerna Maria Lindgren, Thure Olsson och Marina Alftberg som fryser i sina lägenheter på Nya Bruket. Trots att de har påtala problemen för bostadsbolaget har kylan kvarstått.

– Det är förskräckligt och väldigt beklagligt att det har blivit så här, säger Patrick Skoglund, vd för Sandvikenhus.

Ska vara 21 grader

Han säger att den optimala temperaturen i deras lägenheter ska ligga på 21 grader.

Men varför har hyresgästerna det så kallt?

– Rutinerna funkar inte som de ska, och de har vi redan nu börjat arbeta med att förbättra, säger Patrick Skoglund.

Att det i vissa fall kan ta månader innan hyresgästernas felanmälningar utreds tror Patrick Skoglund också beror på rutiner som inte fungerar.

Akuta problem omgående

– Man ska inte få besked om att ett problem ska åtgärdas i vår.

– Akuta problem som dyker upp ska åtgärdas omgående, säger han.

Kommer hyresgästerna att få någon ekonomisk kompensation?

– Vi måste titta på fall till fall, säger Patrick Skoglund.

På måndag kommer bostadsbolaget ha ett stormöte med berörd personal för att ta reda på vilka rutiner som inte fungerar.

– Det här ska bli utrett, säger Patrick Skoglund.

Mer läsning

Annons