Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Problem med bredband och tv-sändning i Sandviken

Såväl tv-kunder för Comhem som bredbandskunder hos Telia upplever nu problem med sändningen i Sandviken.

Annons

Enligt Sandvikenhus beror felet på en avgrävd fiberkabel i höjd med Valbo.

Comhem skriver att prognosen för deras fiberproblematik är att det ska vara klart 15.00.

En Arbetarbladet-läsare som ringt in har haft problem med internet sedan förmiddagen på söndagen. I går trodde hen att det var löst.

– Datatrafiken kom igång under några timmar under eftermiddagen i går. Sen var det katasch igen liksom. Så nu har vi inget igen, säger tipsaren.

För andra läsare som ringt in började problemen under gårdagen.

Senaste informationen från Comhem hittar man här och för Telia kan man ringa till deras supportnummer: 90200.

13.15: Comhem skriver nu på sin sida att felet är lokaliserat och att leverantören har börjat åtgärda det. Eftersom felavhjälpningen drar ut på tiden är ny beräknad sluttid 22.00.

16.30: Senaste informationen från Telia är att arbetet med att börja lägga en ny fiberkabel börjar klockan 16.30. Den förväntade klartiden är senare under fredagskvällen.

22.15: Enligt information från ComHem fortsätter arbetet med felavhjälpningen för deras TV-kunder. Ny beräknad klartid är 00:00. Enligt Sandvikenhus är informationen från Telia fortfarande att klartiden ska vara under fredagskvällen.

23.10 ComHem har nu kommit ut med uppdaterad information om att arbetet med felavhjälpningen fortsätter men att en ny sluttid är satt. Ny beräknad klartid är 03.00

05.00 Enligt den nya informationen från ComHem är ny beräknad sluttid 06.00

06.00 Enligt informationen på ComHems hemsida ska felet nu vara åtgärdat sedan klockan 04.00.

Mer läsning

Annons