Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Sandvikenhus ska bli justare mot kunderna

/
  • förbättra servicen. Jenny Glumoff ska leda en ny stab inom Sandvikenhus med uppgiften att förbättra kundrelationerna och servicenivån. Titeln kommunikations- och marknadschef har tidigare inte funnits inom organisationen.

Sandvikenhus värvar Gävle kommuns kommunikationschef Jenny Glumoff.

Hennes uppdrag är att lyfta de mjuka värdena och förbättra relationerna med hyresgästerna.

– Vi ska sätta kunden i centrum, säger hon.

Annons

Sandvikenhus passar på att organisera om sin ledning i samband med att Jenny Glumoff anställs som kommunikations- och marknadschef, en titel som tidigare inte funnits i bostadsföretaget.

Ny stab

Den 34-åriga marathonlöperskan från Gävle får ansvaret för en ny stab sammansatt med informatör, boendekonsult, uthyrare, besiktningsmän och receptionspersonal.

– Det blir en jättebra organisation och ett jätteroligt jobb. Det har inte varit dåligt tidigare på något sätt. Men nu ska det, även om det låter lite fånigt, bli ännu mer fokus på kunderna. Det ligger i tiden och vi är mogna för det, säger hon.

Enligt vd:n Patrick Skoglund är Sandvikenhus som företag nu berett att slå in på ett nytt spår i utvecklingen.

– Vi har fått ihop utbud och efterfrågan på bostäder och vi har fått ekonomin i balans. Vi har alltså de hårda bitarna på plats. Nu kan vi gå vidare och sätta de mjuka frågorna i centrum.

Glumoff och Skoglund använder uttryck som ”fastare grepp om kundvärdet”, ”teamorienterat arbetssätt”, och ”ökad närvaro” när de berättar om ambitionerna.

Svårt att beskriva i förväg

Exakt hur hyresgästerna kommer att märka förändringen tycker de är svårt att beskriva i förväg.

– Men vi ska jobba professionellt med hög kvalitet , ge bra service och stärka våra medarbetare i kundrelationer och bemötande.

Ett svar på det missnöje som hyresgästerna gett uttryck för under vintern?

– Nej, det här skulle vi ha gjort oavsett om vi fått kritik eller inte. Det är ett naturligt steg i företagets utveckling, säger Patrick Skoglund.

Mer läsning

Annons