Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

”Vi vill inte döda ideella arbetet”

Ett nytt kundcenter på Plangatan, en boutveckare och mer kundkontakter via appar och sociala medier. Det är exempel på hur Sandvikenhus tänker jobba när företaget nu tar ansvaret fullt ut för relationerna med sina hyresgäster.

Annons

Som Arbetarbladet berättade i förra veckan är man från Hyresgästföreningens sida mycket missnöjda med att Sandvikenhus som första bostadsföretag i Gästrikland bryter samarbetsavtalen mellan företag och förening.

Men marknadschefen Jenny Glumoff ser inget motsatsförhållande mellan att Sandvikenhus nu tar ett tydligare eget ansvar för kundvården och ett fortsatt engagemang från Hyresgästföreningens sida.

– Vi vill absolut inte ta död på det ideella arbetet. Vi vill fortsätta ha ett gott samarbete med både Hyresgästföreningen och andra samarbetspartners. Men vi känner att vi vill ha mer direktkontakt med våra egna kunder i stället för att gå vägen via någon annan.

I dag fördelas de så kallade fritidsmedlen efter hur aktiva de lokala hyresgästföreningarna är. Nu när företaget tar över själva är det meningen att pengarna ska fördelas efter bostadsområdenas storlek med en nyanställda boutvecklare som samordnare och inspiratör.

För att förbättra servicen planerar Sandvikenhus också att starta ett kundcenter med centralt läge samt förbättra tillgångligheten via webben.

Mer läsning

Annons