Annons
Vidare till arbetarbladet.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare + svar direkt: Dags att börja kommunicera på riktigt, Amasten

Den vidriga nedskräpningen som var under midsommarhelgen är inget ovanligt. Detta får vi stå ut med varenda helg, varenda vecka, varenda månad, år ut och år in. Samtidigt blir kommunikationen från hyresvärden sämre och sämre till nästan obefintlig. Det måste bli ett slut på detta.

LÄS MER – INSÄNDARE: Nu är vi i Sätra trötta på hyresvärden Amasten

Jag har bott i området i tio år och vet vad jag pratar om. Många är vi besvikna över att det inte görs något åt att en liten klick hyresgäster inte sköter sig. Vi är många som vill sköta oss och kunna göra det rätta kring källsorteringen.

Snart kommer det väl ännu en "lapp" om att våra hyror höjs på grund av ökade kostnader för fastighetsskötarna. I stället borde vi kräva lägre hyra för att ni tillåter detta att ske utan någon sorts ambition att gå till botten med problemet.

Fysisk närvaro och god kommunikation är bättre än papperslappar. Skärpning IHF eller var det Urbano, nej, Amasten heter ni just nu.

MK

SVAR DIREKT:

Först och främst vill jag säga att vi är glada att folk hört av sig och vi vill väldigt gärna träffa dem för att lyssna på deras åsikter då de bott här i området under en lång tid.

Problematiken med sophanteringen har dessvärre funnits under många år och flera fastighetsägare innan har försökt lösa utmaningen.  

Vi är ännu ganska nya fastighetsägare och håller på att känna in vilka resurser vi behöver. Vi inser att det behövs mer, varpå vi har anställt fler personer för att komma i fas och hitta en bra standard som är värdig våra hyresgäster.

Trappstädningen har länge varit ett problem vilket gjort att vi nyligen valt att byta entreprenör. De håller nu på att nollställa området och kommer snart vara upp i normal drift med rena och snygga trapphus.

Gällande sophanteringen är detta väldigt svårt. Precis som insändaren skriver är det en mindre klick personer som inte sköter sig och vi lägger mycket pengar och arbetskraft för att ta hand om detta.

Vi har försökt göra förändringar för att tillfälligt få bukt med problemen. Vi är också väl medvetna om behovet av dialog med hyresgäster och tillsammans med hyresgästföreningen och kommunen hade vi planerat ett stort event i Sätra i mitten på juni, som bland annat skulle beröra sophantering. Tyvärr blev det inte av på grund av Corona. Vi kommer så fort samhället öppnar upp igen skapa ett event för att prata med våra hyresgäster.

Gällande lekplatsen vid förskolan Skrindan tillhör denna Gävle kommun varpå vi hänvisar de ärenden dit.

Alexander Montgomery, fastighetschef Amasten Hubb Norr

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare