Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare / Svar direkt: Hur kan först i 1177:s telefonkö behöva vänta en kvart?

Annons

Ringde 1177 på söndag morgon och hade plats nummer ett. De påstod att de arbetade så fort de kunde. Men hur arbetade de jag hade plats nr 1 men väntade i 15 minuter ingen i  andra endan. Om man har plats nummer ett är man ju först, men de kanske inte hade öppnat? Det hade de kunna sagt redan tidigare utan att jag suttit med telefon och blivit lurad att få prata med någon ansvarig.

Gittan

SVAR DIREKT:

Vi beklagar att du har fått vänta i telefonkön då du sökt kontakt med 1177 Vårdguiden på telefon. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra våra kötider genom att bland annat bemanna utifrån behovet med sjuksköterskor. Kötiderna påverkas av många faktorer: antalet vårdsökande som ringer, samtalslängden och aktuellt antal sjuksköterskor som bemannar. Du är välkommen att kontakta mig via Region Gävleborgs växel på 026-15 40 00 så kan jag tittat närmare på just ditt specifika samtal.

Mats Rönnqvist, vårdenhetschef 1177 Vårdguiden på telefon

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare