Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

P-hus på Strömvallen

Fast Partner har anlitat proffs för att lägga upp strategin. Här ska inte göras samma misstag som inledningsvis (ett år av ”inga kommentarer”) eller bli samma opinionskatastrof som Kulturhuvudstadskampanjen.

Annons


FastPartner betalar alltså numera ett kommunikationsföretag (någonting mellan marknadsförare och lobbyister) för att framställa arenaprojektet i så fördelaktig dager som möjligt.

Kommunikationsföretaget Communication on Demand består av två erfarna före detta journalister som bytt sida. De lånar ut sig till olika firmor och myndigheter och vet hur slipstenen ska dras.

Att verka öppen, förbindlig och beredd att kompromissa, är deras framgångsrecept för FastPartner.

Därför kommer man nu bland annat ut med kontinuerliga nyhetsbrev där projektet knipslugt förankras.

I dagarna i en broschyr där kulturens företrädare (Konserthuschefen Beryl Lunder) får jubla över kongresser, inomhusarena, uteservering och konferenshotell.

Här talas också med vördnad om den gamla läktarens värde och om hur dess fasad ska integreras i den nya anläggningen.

Men målet är förstås detsamma. Att få Strömvallenläktaren riven.

Den ska, noterar vi i en liten bildtext, förvandlas till parkeringshus.

Det är nämligen bakom den gamla läktarfasaden som hotellgästerna ska ha sina garageplatser.

Aj, aj. Marknadsföringsstrategerna får nog jobba hårdare än så här.

Mer läsning

Annons