Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Svar på Gilla Gävle-kritiken: "Självklart kan vi lyfta fram Gävles näringsliv"

Arbetarbladets kulturredaktör Bodil Juggas har kritiserat Gävle kommun: ni använder medborgarnas pengar för att producera rena rama reklamen. Här ger vi plats för kommunchefernas replik. Juggas svar på den kan ni också läsa.

Annons

I varje nummer av videobrevet Gilla Gävle, som görs av näringslivsenheten tillsammans med tekniskt stöd från kommunikationsavdelningen, lyfter vi fram några av de tillgångar och goda exempel som finns i Gävle. Det behövs och är efterfrågat. Dessutom är det ett uppdrag från fullmäktige.

I senaste videobrevet lyfter vi fram två företag som växer. Det kan vi alltid göra. Företagen tillverkar öl och glögg. Inte heller det är ett problem att berätta. Om vi däremot skulle uppmana till att dricka öl eller glögg skulle vi ha ett problem. Därför gör vi inte heller det.

Vi har under de senaste åren medvetet flyttat fram vårt arbete och synliggjort det mer än någonsin förr. Vi syns. Vi tar plats. Och vi gör det för att stärka och stötta näringslivet och vi bygger en ny bild av Gävle som gynnar alla som bor och verkar här. Och detta behövs. För Gävle rör sig framåt och vi hoppas fler gör oss sällskap på den resan. Du är också välkommen Bodil.

Ida Andersson

Tf. Näringslivschef

Johan Adolfsson

Kommunikationschef

*

BODIL JUGGAS SVAR DIREKT:

I videobrevet Gilla Gävle talar en pigg röst om ”fin dricka” som vi ska ”spetsa oss med”.

Den talar om ett ”jääädra fint öl” och ”skål för det!”

Det finns mer subtil reklam, det håller jag med om.

Men reklam är det. Glasklart. Och spritreklam. Dubbelfel...

LÄS HELA TEXTEN HÄR .

Mer läsning

Annons