Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Det eviga elkriget

Annons

I måndags kom Fortumräkningen i brevlådan, som vanligt kände jag ovilja mot att öppna och se innehållet. Och det var så illa som jag trodde.

Fortums ”beräknade” siffror stämmer som vanligt inte. Jag tittar på mätaren och enligt min uppskattning kommer jag möjligtvis att komma upp i de siffrorna nästa månad, det vill säga augusti. Den här räkningen gäller maj–juni.

Jag ringer kundtjänst. Tjejen jag får prata med ser problemet och anser att det är på sin plats att korrigera räkningen, så hon ber mig att dröja och konsulterar sin ”chef”.

Denna ”chef” anser inte att det finns någon anledning att ändra: ”Ni får ju ändå tillbaka det nästa månad”.

Den frasen har jag hört förr. Jag ber bara om att få en korrekt räkning men det kan man tydligen inte få!

Jag betalar för en tjänst, är inte den korrekt måste man väl lösa problemet? Eller kan alla göra så?

Fortum lurar ärligt folk på pengar!

Arg elkund

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv debattartikel

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv debattartikel

Mer läsning

Annons