Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Vi ska förbättra vår service

Annons

Svar till insändaren med signaturen ”Väntar fortfarande” (Arbetarbladet 29 augusti).

Jag vill börja med att beklaga att det har varit svårt för dig att komma fram per telefon. Under sommaren har vi haft längre väntetider än vad vi ska ha. Orsaken är att vi har haft problem med långa handläggningstider som gjort att våra kunder tvingats vänta på sina pengar.

Försäkringskassan genomgår just nu en stor omställning. Verksamheten behöver anpassas efter nya krav. För att uppfylla dem behövs en genomgripande modernisering av försäkringskassan. Målet är en myndighet med nöjda kunder, nöjda medarbetare och hög effektivitet.

En del i omställningen är just utveckling av vår telefonkundtjänst som blir ett av de viktigaste sätten att möta kunden. Dubbelt så många medarbetare kommer att arbeta i den nya telefonkundtjänsten och vår målsättning är att besvara 80 procent av samtalen inom två minuter.

Även försäkringskassans webbplats utökas och självbetjäningstjänsterna förbättras. Genom dessa ska kunderna dygnet runt kunna få bra information om sitt ärende, både före, under och efter handläggningen.

Redan i dag kan du utföra många saker själv på vår hemsida. Du kan också använda vår automatiska servicetelefon 020-524 524 där du till exempel kan beställa broschyrer, blanketter och anmäla vård av sjukt barn, med bara några knapptryck. Eva Alner Liljedahl, områdeschef

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv debattartikel

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv debattartikel

Mer läsning

Annons