Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Allt går att sälja med media!

/


Jag läste Sofia Juvels recension av filmen ”Fifty Shades of Grey” och har inga synpunkter på den.

Annons

Jag har inte sett filmen och planerar inte heller att se den.

Det handlar mer om hur filmindustrin förpackar en produkt, i det här fallet med sex och hur filmindustrin får medias nyttiga idioter att skriva om filmen och sälja in den hos läsaren. Även om filmen sågas av Sofia Juvel har det redan skrivits massor av artiklar i media.

Jonas Andersson skrev en insändare (Arbetarbladet 12 februari) där han menade att musiken i Melodifestivalen var mest skräp, kan inget annat än att hålla med. Samma sak där, packa en produkt och produktionsbolaget säljer in den genom media med otaliga artiklar.

För att inte tala om radion. Det har aldrig funnits så mycket tillgänglig musik som nu.

Så vad händer, lyssna på P4 eller reklamradion för att nämna några, tala om fantasilös musik.

Ett annat område är vinindustrin. Alla kändisviner som poppar upp. Smaken är underordnad. Vinindustrin ser till att sälja med hjälp av kändisar. Då är det bättre att köpa ett gott vin och klistra på en etikett med Morberg eller Lasse Stefans om man nu vill ha en kändis på flaskan, då kan i alla fall smaklökarna slå volter i gommen.

För att det är populärt/coolt/trendigt behöver det inte vara bra, allt går att sälja.

Harri

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons