Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Ett mejl gör inte att alla kommer

Svar till Anna-Karin Hainsworth, 20 maj

Annons

Anna-Karin Hainsworth på arbetsförmedlingen klagar på ungdomar och ler brett i en intervju och framstår verkligen som att hon inte vet vad hon pratar om, elever använder inte sin skolmejl så ofta. Varför? Jo, för att man oftast har en egen mejladress redan. Jag gick ut 2010 och tror knappast att det är någon skillnad år 2015.

Sedan är det kanske även lärare och skolans ansvar att informera elever också, givetvis, det är inte bara att skicka mejl och tro att alla kommer!

Vad gjorde lärarna mer än att rätta prov?

Medan Arbetsförmedlingen sänker sin trovärdighet ännu mer (de anser exempelvis att man måste ha haft praktikplats för att få en praktikplats) och elever blir allt mer otacksamma för att de får gå i skolan gratis, vad ska man göra egentligen? Min kritik är tvådelad, men jag väljer ändå att ställa mig på elevernas sida för det finns ju rimlig kritik mot Arbetsförmedlingen, men skolungdomar, ta chanserna.

En vuxen ungdom

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons