Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Gör så att vi lite trögfattade också förstår

För ett drygt halvår sedan flyttade jag och min flickvän ihop i vår första egna lägenhet. Vi blev sambo och vi fick en dotter.

Annons

I samma veva som vi fick barn sökte vi självklart information om föräldraledighet och föräldrapenning på Försäkringskassans hemsida och vi läste sida efter sida. Vi förstod absolut ingenting. Allt på hemsidan var en enda röra och då menar jag allt! Jag känner mig lätt irriterad på deras sätt att uttrycka sig. De gör allt för att krångla till det, man får verkligen leta sig till det man söker och när man tror att man har hittat rätt visar det sig att man ännu en gång har hamnat helt fel! Efter att vi tragglat oss igenom deras sidor på hemsidan ringer vi till kundcenter och då visar det sig att det är telefonkö med väntetid på 15 till 20 minuter innan man får prata med någon, beroende på vilka frågor man vill ha svar på. Jag vet att vi inte är ensamma om dessa klagomål och vi tycker åtminstone att ni på Försäkringskassans hemsida kunde ta och skärpa till er lite och göra den mer lättförståelig så vi lite trögfattade också förstår. Då kanske ni till och med skulle halvera era telefonköer.

En som tycker

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons