Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Handla rätt nästa gång!

/


Brukar du arbeta gratis? Eller vill du ha betalt?

Annons

Ännu en butik i Sandviken går omkull, Team sportia.

Att handeln flyttar mer och mer till nätet vet nog alla om. Men varför väljer inte folk att få den utmärkta servicen man får i butik frågar jag mig? Skiljer det sig kostnadsmässigt?

Oftast inte, i alla fall inte på de större kedjorna, inom detaljhandel kanske...

Är det smidigare på nätet? Vänta en till två dagar för att få varan, i stället för direkt?

Vad är smidigare än att gå in och prata med en person som har expertisen om produkten du vill köpa? Enligt mig, ingenting. Är det kanske värt 100 till 200 kronor extra för att du faktiskt får den hjälpen du behöver, kanske inte för alla men jag tror att många uppskattar att få hjälp på plats i stället för att behöva sitta i en telefonkö för att få svar på en enkel fråga. Jag blir ärligt talat lite mörkrädd. När ska vi inse att service kostar pengar?

Köp inte din produkt på nätet om du sedan tror att du kan gå in i närmsta butik och be om råd, det har du inte betalat för. Bli inte sur om säljaren fräser åt dig. Du har faktiskt inte betalt för den servicen.

Sandviken centrum har ett fantastiskt utbud, se till att bevara det!

Tack för mig. Jag tänker fortsätta handla lokalt. Jag hoppas att det finns fler därute som gör som mig.

Välj rätt nästa gång...

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons