Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Jag är byxlös än

Efter att ha besökt Dressman i Valbo köpcentrum sex gånger under våren/försommaren i förhoppningen att hitta ett par passande byxor har jag nu resignerat.

Annons

Svaret jag alltid fått är ”tyvärr de har tagit slut.” Dessutom sa expediten en gång ”den här storleken går det mycket av”.

Jag åker cirka 13 mil varje gång för att få dessa besked, så senast resulterade min irritation att jag frågade expediten vad bristen på min storlek berodde på. Svaret blev: ”Det är inte vi som bestämmer vad som ska köpas hem.”

Eftersom man inte kan beställa något för hemtagning, bad jag ändå expediten framföra att man borde ta hem två par nästa gång, så att jag kunde få ett par också.

I tv visas återkommande reklamsnuttar om allehanda erbjudanden, men vad har dessa för värden för mig som konsument, när man aldrig har mina storlekar?

För något år sedan hittade jag alltid det jag behövde hos Dressman, men nu tycks något ha hänt. Till saken hör att storleken är av betydelse i detta fall, även om den inte på något sätt är överdrivet stor eller udda.

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons