Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Lappar i alla lägenheter är ingen lösning

Annons

SVAR TILL

”Utveckla er tjänster, Sandvikenhus!”,

21 juni

Tack för tipset! Vi vill verkligen utveckla våra tjänster och gärna i samarbete med våra kunder. Sms-tjänster är absolut intressant och något vi ska se över, men huruvida det finns i just det här exemplet kan jag däremot inte svara på. Vi är medvetna om att inte alla våra kunder kommer att välja tjänsten även om vi införde den så vi kommer även fortsättningsvis att arbeta med ”lappar i trapphuset” eller liknande. Det är ovanligt att Sandvikenhus stänger av vattnet, det gör vi enbart vid stora renoveringar men också vid vattenläckor. Det kan också vara andra faktorer som inte vi rår över som påverkar vattentillförseln. För att nå alla kunder sätter vi upp anslag i trapphusen några dagar före förväntat stopp, tidigast en vecka för att det ska vara aktuellt. Om det är en vattenläcka så informerar vi efter bästa förmåga, men då har vi såklart tiden emot oss. Vattenläckor är dock som tur är ovanligt. Våra husvärdar gör ett otroligt bra jobb med att informera kring detta, så jag passar på att ge dem en eloge! Att lägga lappar i alla lägenheter tror jag inte är en hållbar lösning, dels med tanke på miljön men också med tanke på personella resurser. Vänd dig gärna direkt till mig om du har fler åsikter.

Jenny Glumoff

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons