Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Måste man spela in samtalen själv också?

Annons

Blev i somras uppringd av en försäljare som uppgav sig vara från Telia där jag erbjöds att förlänga abonnemanget på mitt mobila bredband. Bland annat utlovades jag ett nytt modem eftersom det jag hade (ett med sladd) var “gammalmodigt”. Samtalet varade uppskattningsvis cirka 15 minuter eftersom försäljaren även ville att jag skulle köpa en ny laptop, till halva priset naturligtvis. Därefter spelades överenskommelsen in, det vill säga förlängningen av abonnemanget. Tiden gick men inget modem kom. Kontaktade då Telia som beklagade det inträffade men som samtidigt upplyste om att det låg utanför deras ansvarsområde eftersom en firma vid namn Phone house skötte förlängningar av abonnemangen. Har i dagarna tagit kontakt med Phone house som kategoriskt blånekar eftersom modemerbjudandet inte finns med på deras inspelning av samtalet. Dessutom upplyser man om att det inte är standard att erbjuda modem vid förlängning, och att man måste påvisa ett uppkommet fel inom skälig tid. Brevet avslutas med “vi kommer inte kunna skicka ut ett modem till dig i efterhand”.

Inser nu att man själv måste spela in alla samtal, åtminstone när det gäller vissa företag.

Mikael Persson

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons