Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Ni behöver se över era rutiner, Q-Park


Härom dagen parkerade jag min bil i Flanörs parkeringshus i Gävle.

Annons

Vid biljettautomaten stod en kvinna i 80-årsåldern. Apparaten fungerade inte. Jag försökte hjälpa henne. Vi provade mitt kort i stället, men det fastnade i apparaten. Damen skulle till tandläkaren och det började bli bråttom. Jag sa åt henne att springa i väg och att jag skulle ringa Q-Park och lösa problemet. Hos Q-Park möts jag av en kvinna som bestämt hävdar att jag ska byta våningsplan och lösa en biljett åt damen. Jag försökte stå på mig och hävda Q-Parks ansvar. Telefonisten hävdade bestämt att hon inte skulle lösa problemet. Jag frågade henne om det ansvar man har som medmänniska. Hon stod på sig.

Eftersom hissen i Flanör inte fungerade, fick jag springa upp ett våningsplan och lösa biljett för såväl kvinnan som mig. Jag har varit med om samma situationen på en kommunal parkering. Jag ringde till dem och de antecknade mitt registreringsnummer, sedan kunde jag i lugn och ro lämna min bil utan biljett. Är det så att Q-Park inte kan lösa en sådan hör situation bör man se över sina rutiner. Ingen ska behöva behandlas med ett sådant dåligt bemötande. Att jag, som var kvar i parkeringshuset, fick lösa biljett, är en sak. Men att jag ska behöva lösa åt damen, är bedrövligt!

Annika Snäll

SVAR DIREKT:

Om jag har förstått rätt så uppfattar kunden det som dåligt bemötande då vi anser att kunden ska betala för sin parkering även då betalautomaten på ett parkeringsplan inte fungerar? Om så, betyder det till exempel att Ica inte ska ta betalt av mig för de varor som jag handlat bara för att kortterminalen i just den kassa som jag valt inte fungerar? Jag tror att alla förstår att så inte är fallet. Men, är det rimligt att Ica ändå bjuder mig på varorna om jag även invänder att jag inte har några kontanter på mig? Nej, jag tror inte det!

I detta aktuella fall fanns det en möjlighet, och som insändaren mycket riktigt påtalar, att erlägga betalning för parkeringen på ett annat parkeringsplan. Att detta medfört ett visst merarbete är förståeligt, men att det ska leda till gratis parkering förstår jag inte riktigt. Lika lite som att Ica skulle erbjuda mig gratis varor; i exemplet hade jag helt enkelt fått gå till en Bankomat och ta ut pengar, alternativt bytt kassa. Precis som skett i detta fall.

Peder Ståhlberg,

vd Q-Park AB

 

 

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons