Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Om vi får in klagomål tar vikontakt med de inblandade

SVAR DIREKT
För oss är du som kund mycket viktig och vårt mål är att du och dina grannar ska trivas. Vi jobbar ständigt med att förbättra och skapa trivsamma miljöer i våra bostadsområden och beklagar att du känner som du gör.

Annons

Varje år sätter vi till exempel ut blomlådor som du också nämner och var de hamnar beror på vilka som kan hjälpa till att vattna och sköta om dem.

Om du gärna vill ha blomlådor utanför dig, är du välkommen att höra av dig.

Vi jobbar tillsammans med Gästrike Återvinnare när det gäller hantering av avfall. För oss är det viktigt att miljörummen är i gott skick men efter en varm sommar som i år är det tyvärr svårt att undgå viss lukt, trots att vi rengör dem kontinuerligt.

Precis som du skriver får det inte ligga sopor i trapphusen. När vi får kännedom om att sådant förekommer ser vi till att få bort det så snart som möjligt och informera hyresgästerna om var de ska slänga sådana sopor.

När det gäller grillning på balkonger så är det inte tillåtet på grund av brandrisken.

När vi får in klagomål, tar vi omgående kontakt med hyresgästen. Om det fortsätter och fler klagomål kommer in, vidtar vi ytterligare åtgärder.

Varje hyresgäst ansvarar för sin lägenhet samt balkong eller uteplats. Om den missköts och vi får in klagomål, tar vi kontakt med de inblandade med uppmaning att städa. Om detta inte sker tar vi hand om det mot ersättning. Varje år gör vi en genomgång av våra områden och ser över vad som behöver åtgärdas.

Kontakta gärna mig direkt med dina frågor.

Krister Palm

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons