Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Sandviken Energi borde byta slogan

Jag fick ett läckage på min vattenledning till villan. Sandviken Energi trodde först att det var på vägen men konstaterade sedan att det var på min tomt.

Annons

Eftersom Sandviken Energi inte får gräva på privata tomter anlitade jag en grävfirma och grävde upp det röret.

Det visade sig att mitt rör hade gått av i gängan vid ventilen, vilket betyder att jag åkte på kostnaden. Detta trots att ventilen som också måste bytas ligger en halvmeter ut på vägen. Men regler är regler, så inget sagt om det. Efter ett par dagar gräver Sandviken Energi upp vägen och byter ventil så att jag får vatten igen.

Då bestämmer de sig också för att byta avloppet från stammen till min tomtgräns då detta är kutym. Döm om min förvåning – de har grävt på min tomt i samband med avloppsbytet! Det fick de ju inte sa de ett par dagar tidigare.

I och med detta har de också flyttat fem stora slaggstenar som låg i tomtgränsen mot vägen, varav de förstörde två av dem. Dessutom har de inte återställt den åverkan som gjordes på min tomt. Kom ihåg att det inte var något fel på avloppet!

När jag sedan frågade om de kunde hjälpa till att fylla igen hålet på min tomt, cirka 1,5 kubikmeter, så var svaret att de inte fick med anledningen att de kunde förstöra något på min mark och då skulle jag processa mot dem. När jag då föreslog att jag skulle vara med och ta hela ansvaret så ändrades argumentet till att de inte hade tid att ge mig de cirka 30 minuter som det skulle ta för dem att lägga igen hålet. Det retar mig också att grävmaskinen väntade, inaktiv, på en lastbil med grus i cirkaa 30 minuter. Jag förstår att regler är regler, men då kan det inte vara bara åt ett håll. I detta har Sandviken Energi inte erbjudit någon som helst service för att jag som kund ska känna mig nöjd. Hade det inte varit ett bolag med monopol hade jag omedelbart bytt till ett bolag där jag som kund är värd något.

Det kan således vara dags för Sandviken Energi att byta slogan till exempelvis:

”Sandviken Energi – Vi vet att du måste anlita oss, så din bekvämlighet skiter vi i”.

Oohara

SVAR direkt:

Hej!

Det har uppenbarligen skett ett missförstånd, så hör gärna av dig till mig via vår växel på tel. 026-24 16 00.

Med vänliga hälsningar

Johan Sundell

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons