Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Varför behandla en trogen kund på det här viset?

/

Till Willys i Gävle. Angående förolämpning av mig, min fru och min dotter.

Annons

Lördag 28 februari handlade jag för 823 kronor på Willys i Gävle.

Fredag 27 februari handlade jag för 1 311 kronor. Med detta vill jag säga att jag är en bra kund.

Jag blev dock behandlad som en tjuv. Det larmade när jag kom fram till kassan. Jag tog fram alla mina varor. Men det var inte bara det. Personalen ville titta på vagnen där min dotter som är två månader sov.

Jag blev uppmanad att visa barnvagnen, att ta min dotter och sätta henne på golvet för att personalen skulle kunna se att det inte fanns någonting i barnvagnen. Jag tog vagnen del för del och visade till personalen, men det var inte tillräckligt för att de skulle släppa mig trots att jag hade betalat alla mina varor. Personalen tittade på allt jag hade i barnvagnen.

Till slut kom de på att det i min frus plånbok fanns ett chip som gjorde att det larmade. Plånboken köpte vi 16 november 2007 (vi har kvitto på det) och vi har handlat hela tiden hos Willys och olika företag i Gävle och på andra orter och det har aldrig larmat.

Efter att jag lämnat min fru och min lilla dotter hemma för att min fru kände sig så förolämpad, åkte jag tillbaka för att prata med chefen, föreståndare eller någon ansvarig. Tyvärr var de inte på plats. Min enda möjlighet att få ett svar angående Willys personals beteende är genom den här insändaren.

Jag vill fråga: Varför behandlar Willys en gammal trogen kund på det här viset?

Jag är mycket ledsen för att personalen behandlade min familj som tjuvar inför kunderna.

Jag väntar på svar.

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons