Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Vårt engagemang har inte förändrats

Annons

SVAR TILL

”Arbetslös 60-åring, inrättad och långt bak i kön”, 2 december

Signaturen ”Arbetslös 60-åring, inrättad och långt bak i kön”, skriver om sitt missnöje med Arbets- förmedlingens service.

Jag beklagar att du upplevt kontakten med Arbetsförmedlingen kundtjänst som opersonlig och nedvärderande. Vi jobbar hårt med att ge varje arbetssökande en bra och personlig service, bland annat genom att vara tillgängliga på telefon även kvällar (08–22) och helger (10–16).

Majoriteten av våra kunder som kontaktar oss per telefon är mycket nöjda med den service de kan få denna väg. Tyvärr har lågkonjunkturen gjort det särskilt svårt att hitta jobb åt allt fler arbetslösa och det framkallar naturligtvis stor besvikelse hos alla berörda – också hos våra arbetsförmedlare.

Även om en del har förändrats från förr så lovar jag dig att vårt engagemang inte har förändrats.

Varje arbetsförmedlare blir lika glad i dag som tidigare när en arbetssökande får arbete och kan lämna arbetslösheten bakom sig.

Du, liksom alla som söker arbete, är naturligtvis också välkommen att besöka din lokala arbetsförmedling för att få tips och råd när du vill varje vardag mellan 10 och 16.

Magnus Stridh, chef Arbetsförmedlingen kundtjänst

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons