Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Vem tar ansvar för ambulansverksamheten nu?

Svar till “Lycka till”, 14 mars

Annons

Att en blivande pensionär säger upp sig kanske inte är så mycket att lägga vikt vid eller så är det precis tvärtom. Att känna sig tvungen att säga upp sig så nära pension och inte få sluta med flaggan i topp efter ett långt arbetsliv kan inte vara det lättaste beslutet i karriären. Om en arbetsgrupp har försökt att få arbetsgivaren att förhandla och lösa grundproblemet tillsammans, blir överkörda av arbetsgivaren som ensidigt tar ett beslut, meddelar det via sms, då anser i alla fall jag att det ger en rejäl tyngd bakom beslutet att säga upp sig, med all den erfarenhet åren inom ambulansverksamheten har givit. Problemen att fylla arbetsturer har inom Region Gävleborg lösts genom att timanställd personal har kommit in och arbetat vid behov. Man hade möjligheten att få en timanställd pensionerad men erfaren narkossköterska inom ambulanssjukvården som hittar adresser, som känner de kroniskt sjuka, som kan rutiner med mera, men den chansen är nu borta. Om inte divisionsledning och verksamhetsledning upp till direktör Svante Lönnbark kan se några problem så kan ju inte de folkvalda politikerna fortsätta att blunda hur länge som helst. Den här Regionen som brukar ta sig ett omvärldsperspektiv, ja ända till USA då och då, kanske ska ta och titta på hur lätt det är att nyanställa personal mitt under semesterperioder. Vem är det som tar ansvar för att ambulansverksamheten fortsätter som tidigare, det vill säga att verksamheten fortsätter utan indragning av ambulanser?

Undrande innevånare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons