Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Vi har inte särbehandlat någon grupp

SVAR TILL ”Hyresgäst Sandvikenhus” ,

Annons

16 december

Hej hyresgäst. Vi ska klargöra hur processen att få bort 80 fel uppmonterade paraboler gick till, men först och främst vill vi tydliggöra att Sandvikenhus inte har subventionerat något vad det gäller IP box- installationer över huvud taget. Vi har förmedlat en kontakt som ett alternativ till parabolantenn.

Paraboler får inte skada fasaden eller hänga utanför fasaden så att det finns risk för att den faller ned. Dessa regler har vi sedan länge haft som policy men upplever inte att de följs. Reglerna finns hos de allra flesta bostadsföretag i Sverige men även på nationell nivå efterlevs de väldigt sällan. För att få till stånd en förändring bestämde vi oss för att arbeta igenom beståndet ett bostadsområde i sänder. Vi började med att informera hyresgästerna i Norrsätra om reglerna och att om det fanns felaktigt uppsatta paraboler efter 30 september 2011 så skulle vi montera ner dem och debitera hyresgästen för arbetet. Vi höll informationsmöten och delade ut material. För att underlätta processen visade vi på ett alternativ men tydliggjorde att det kan finnas flera. Sedan var det upp till hyresgästerna att sköta kontakten med IP boxföretaget.

Vi har inte särbehandlat någon grupp, däremot har vi börjat med ett bostadsområde. Vi kommer att arbeta oss igenom hela beståndet. Alla som bor i områdena får samma information, vilket land man än är född i.

Om även du vill skaffa IP box är det naturligtvis fritt fram! Antingen väljer du leverantör eller så kontaktar du oss så kan du få namnet på den leverantör som var på besök i Norrsätra.

Jenny Glumoff

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons