Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Vi kan utreda och förbättra vid missnöje

Annons

SVAR TILL Tjejen med knölig stjärt”, 22 januari

Det är tråkigt att du upplever att du fick dålig hjälp när du ringde 1177 för dina besvär.

På 1177 arbetar sjuksköterskor med olika erfarenheter och kompetenser. Vi besvarar drygt 150 000 samtal per år från patienter och anhöriga. Vi jobbar ständigt med kvalitetsförbättringar både när det gäller innehåll i råd och bemötande och har stora förutsättningar att göra det eftersom alla samtal spelas in. Om vi får kännedom om ett missnöje kan vi lyssna på inspelningen och relatera till patientens upplevelse av samtalet men det är först när vi får kännedom om missnöjet som vi har en chans att utreda och förbättra.

Till vår hjälp har vi ett beslutsstöd som ständigt uppdateras med de senaste medicinska rönen.

I den patientnöjdhetsundersökning som gjordes 2010 uppger 100 procent av de tillfrågade att råden de fick fungerade, drygt 80 procent tycker att de fungerade helt och nästan 20 procent att de fungerade delvis.

Om du vill är du välkommen att höra av dig till mig via landstingets växel 026-15 40 00.

Monica Öhlander
Vårdenhetschef
Sjukvårdsrådgivningen Gävleborg

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons