Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Vi ska lösa problemen vid biljettköp

SVAR DIREKT: Heimo, det du beskriver i din insändare stämmer väl med den uppfattning jag själv har efter Saiks hemmapremiär i förra veckan.

Annons

Att det blev på detta sätt för de besökare som kom och köpte biljett vid arenan är allt annat än bra.

Först vill jag bekräfta att arenan inte är helt ultimat vad det gäller just logistiken för den publik som väljer att köpa biljetter på plats och därav ”korvkiosken”. Det är självklart så att man från början innan arenabygget drog igång, skulle planerat för biljettluckor i direkt anslutning till arenan. Som bekant gjordes detta inte och det är nu en fråga för arenaledningen att på sikt hitta en lösning för detta.

Det andra som jag vill säga är att det är Saik som är ansvarig för biljettsystemet och biljettförsäljningen vid alla hemmamatcher.

Min uppfattning är att det tidigare, med kanske något enstaka undantag, fungerat utan större bekymmer.

Saik om någon är medveten om problemet som uppstod i förra veckan och kommer att korrigera detta till fredagens match mot Gais. Detta har jag fullt förtroende för att klubben löser.

Vad gäller ditt besök på Göransson Arena i förra veckan kan jag bara beklaga att det strulade för dig och många andra som ville köpa biljett utanför entrén.

Från arenabolagets sida jobbar vi dagligen med att bli bättre på alla plan och uppskattar den konstruktiva kritik som då och då dimper ner i inboxen. Detta hjälper oss på vägen fram...

Med förhoppning om att ovan rader inte försvarar utan förklarar.

Fredrik Granting

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons