Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Så kan du få pengarna tillbaka

Har du köpt en flygresa med Sterling? Har du betalt med bankkort? Gör då en reklamation av köpet via din bank eller ditt kortföretag. På så vis kan du troligtvis få pengarna tillbaka.

Annons

Dagens fråga hos Swedbanks kundtjänst är: "Hur går jag tillväga om jag har köpt en resa med Sterling med mitt bankkort?" På Sterlings hemsida, sterling.com, ges nämligen informationen att man ska kontakta sitt bankkontor om man köpt en resa med kort.

Svaret från banken är: Gå till närmaste bankkontor och fyll i en blankett för reklamation av köp.

Eftersom pengar har dragits från ditt konto, men du inte har fått tjänsten som du har betalt för kan du få pengarna tillbaka. Tiden för att behandla ärendet är dock lång. Utredningen av reklamationsärendet kan ta upp till ett halvår och under tiden får du inte tillbaka några pengar. 

Nordea uppger också att det är möjligt att fylla i en reklamationsblankett. Det måste då göras inom "rimlig tid", vilket i det här fallet innebär 45 dagar. Blanketten finns att hämta på ditt bankkontor eller via bankens hemsida på internet.  

Även om du har köpt resan med ett annat betalkort kan du göra en reklamation. Du kontaktar då ditt kortföretag.

Mer läsning

Annons